Witaj w portalu dla Ogrodników - polub nas na Facebook :)

Agroturystyka – jak się promować?

Agroturystyka – jak się promować?

Biorąc pod uwagę rozwój sieci internetowej i portali społecznościowych mamy do czynienia z prawdziwą rewolucją również jeśli idzie o marketing, w tym promocję. Firmie, która docenia wagę promocji i wyboru skutecznych narzędzi trudno jest się teraz obejść nie tylko bez własnego portalu internetowego, ale również tak zwanego fanpage’a.

Na dodatek warto jest mieć i to na uwadze, że w przekazie marketingowym (również tekstowym) skazani niejako jesteśmy na lapidarność. Coraz więcej informacji reklamowych działa na naszą podświadomość, być może nawet podprogowo. Ale by to oddziaływanie było skuteczne musimy się również skupić na profesjonalnym znaku graficznym.

Pojedyncze logo, czy katalog znaku?

Nie są rzadkością wypadki, że gospodarstwu agroturystycznemu ktoś zaprojektował świetne logo, natomiast cała reszta późniejszej otoczki wizualnej ma się do tego nijak. Dlatego grafik profesjonalista proponuje nie tylko logo, ale wiele wariantów jego wykorzystania wraz z konsekwencją w kolorystyce.

Logo powinno nieustannie towarzyszyć we wszelkich prezentacjach, również w sieci, ale dobrym wyjściem jest dyskretne korzystanie z kolorystyki elementów loga nawet biorąc pod uwagę przedmioty codziennego użytku znajdujące się w tym konkretnym gospodarstwie agroturystycznym. Takie pozytywne przykłady możemy spotkać choćby w mazowieckiem.

Również w ulotkach, folderach i layoucie portalu logo wraz jego kolorystyką powinny być odpowiednio wykorzystywane.

Nazwa i hasła

Tu akurat nie jest powiedziane co ma być pierwsze – jajko czy kura: czy najpierw wymyślamy nazwę gospodarstwa, czy jego znak graficzny. Najlepiej jednocześnie, ponieważ nazwa jest niezbędna. Jednego warto się wystrzegać wymyślając nazwę gospodarstwa agroturystycznego – nazw anglojęzycznych.

Natomiast bez względu na to, czy naszymi częstymi gośćmi bywają turyści zagraniczni – zawsze się opłaci redagować informację o gospodarstwie dodatkowo w języku angielskim. Na północno-wschodnich krańcach Polski coraz częściej spotykamy w reklamach język rosyjski.

Organizacje

Kiedy już mamy katalog znaku, foldery, witacze i drogowskazy to niezbędnym krokiem okażą się kontakty z lokalnymi lub regionalnymi animatorami kultury lub organizacji pozarządowych. Świetnym rodzajem promocji może okazać się uczestnictwo w działaniach stowarzyszeń (w tym turystycznych), które dysponują bazą informacyjną i ułatwiają udział w różnego rodzaju imprezach promujących lokalny produkt turystyczny.

Dobrym krokiem jest zapisanie się do Polskiej Federacji Turystyki Wiejskiej “Gospodarstwa Gościnne”.

Zapraszamy do: https://www.konstantow.pl/



Updated: 9 marca, 2018 — 10:16 am

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ogrodniku! - Serwis dla Ogrodników © 2016 Realizacja: Strony WWW Lublin