Witaj w portalu dla Ogrodników - polub nas na Facebook :)

O tęsknocie za Bullerbyn i czekaniu na zimę

jarzyny.blogspot.com

To zdjęcie zrobiłam o siódmej rano.Powoli wchodzimy w Kalinowie w czas, który nazywam  sobie “zima w Bullerbyn”. Konkretnie chodzi o jeden z moich ulubionych fragmentów, ten przed Bożym Narodzeniem. I jestem dumna, że Mały też wygrzebuje z półki stare wydanie i zatapia się w opisach szmacianych chodniczków, wypolerowanej rurki przy piecu kaflowym, czytaj dalej

Magia Zakynthos… dla ludzi młodych duchem…

ewa-naprzeciwszczciu.blogspot.com

Na niedzielę, 4 października, wykupiliśmy całodniową wycieczkę autokarową pod nazwą Mix Północ + Zatoka Wraku, Błękitne Groty, w biurze z jedynym na wyspie polskim personelem – Zante Magic Tour. Wyruszyliśmy wczesnym rankiem z naszymi przewodnikami Magdą i Anią.     O Magdzie na stronie biura czytamy :    Magda przepełniona czytaj dalej

PLASTIK W OGRODZIE

ogrodtamaryszka.blogspot.com

“Nie lubię plastiku w ogrodzie” – często słyszałam takie opinie ogrodników. Ba, sama takie wygłaszam.Mówimy tak, bo na myśl przychodzą jakieś szpetne plastikowe ozdoby, albo zielone, faliste obrzeża rabat. Tworzywo sztuczne jakoś nam nie pasuje do żywych roślin i stworzeń, do naszego ogrodowego raju. A jednak w naszych ogrodach mamy MASĘ plastiku.pod moją czytaj dalej

Taki wieczór, choć rano i kocie przypadki. I Lis.

jarzyny.blogspot.com

W krzywe sosny na pagórkach bije wiatr Smutno krzywym sosnom Taki wieczór choć rano nikt nie śpiewa choć rano idą chmury nisko drogą choć rano Pieśń IV Stachury Kiedyś graliśmy ten tekst razem z innymi w spektaklu Stachury. Tak mi pasuje do listopada, który  tak by się chciało potrzymać za rękę, do tych trudnych dni i  ranków. czytaj dalej

Ziemia liściowa – jak zrobić

niepodlewam.blogspot.com

Z jesiennych liści można zrobić ziemię liściową. Jest lekka, w sam raz do siewy, robienia rozsady oraz ukorzeniania sadzonek.Ziemię liściową robi się z opadłych jesienią liści.Zamiast wyrzucać opadłe jesienią liście, lepiej je przekompostować.Można je wrzucać do kompostownika, gdzie trafiają wszystkie resztki z ogrodu i kuchni. Wtedy będzie jednym z wielu czytaj dalej

Dlaczego nie można iść spać z igliwiem w żołądku i przeczekać zimę. I inne sprawy.

jarzyny.blogspot.com

Czasem mam takie myśli, że dobrze byłoby napchać w żołądek igliwia, nakręcić zegary i pójść spać, jak Muminki, do wiosny. Ale zaraz potem przypominam sobie, że w teście na bycie Muminkiem to wyszła mi tylko połowa, drugą połowa była Mimblą i Włóczykijem, więc no. Tyle jest do zobaczenia jesienią i zimą. Przed nami jeszcze wąchanie opadających lisci, a potem czytaj dalej

Zakynthos – stolica wyspy, monastyr Najświętszej Marii Dziewicy w Anafonitrii i święty Dionizos, Bochali i Skopos

ewa-naprzeciwszczciu.blogspot.com

Z Agios Sostis (patrz tutaj)mieliśmy jakieś trzynaście kilometrów do stolicy Zante. Po całym niemalże dniu podróżowania quadem niespodzianie przybyło nam sił i ponad dwie godziny spędziliśmy w porcie największego miasta wyspy i dopiero później pojechaliśmy na kolację do odległego o cztery kilometry hotelu w Argassi(patrz tutaj).     Z czytaj dalej